Välkommen till vår kundtjänst!

Här hoppas vi att vi kan svara på alla de frågor du har som rör Skoplejset: hur man handlar, våra köpvillkor, skötselråd med mera.

Skoplejset är en riktig sko- och väskaffär och vår ambition är att vara den mest kundvänliga butiken, både på nätet och i vår fysiska butik. Du är alltid välkommen att kontakta oss direkt om det är någonting ytterligare du undrar över.

Du är välkommen att kontakta oss direkt:

Du hittar svaren på de vanligaste frågorna genom att klicka på rubrikerna till höger.

Vi bryr oss

Vi bryr oss om dig!

För oss är det självklart att ta ansvar inte minst gentemot våra kunder. För att du ska känna dig trygg garanterar vi dig följande:

  • Alltid originalvaror
  • Vi är officiell återförsäljare för samtliga varumärken på sajten. Våra leverantörer är certifierade, vilket garanterar dig originalvaror i paketet.

Trygg leverans

Vi jobbar med Schenker och Posten för snabba och säkra leveranser. Du kan alltid följa ditt paket med hjälp av ditt kollinummer.

Utbildad och kunnig personal

I vår målsättning att vara en riktig skobutik så genomgår all personal kontinuerligt utbildningar och kurser. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.

Beställning

Du gör själv din beställning på Skoplejset.se.

Vi rekommenderar att du skapar ett konto hos oss innan du lägger en beställning. Med ett konto har du alltid tillgång till orderstatus och orderhistorik, du kan följa dina paket samt får erbjudanden om kampanjer och nyheter.

Presentkort

Vi säljer inte presentkort eftersom efterfrågan är liten och bedragare använt tjänsten med stulna kreditkort.

Rabattkod

Om du fått en rabattkod av oss så använder du den i Varukorgen (innan du kommer till Kassan). Rabatten dras då automatiskt av från din order.

Minsta ordervärde

Minsta ordervärde är 100 kr.

Betalsätt

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

  • Kortbetalning
  • Faktura

Kortbetalning

Vi accepterar betalning med samtliga Visa- och Mastercard-anslutna kort.

Alla korttransaktioner i samarbete med DIBS och BABS. Vi har tillägget 3D Secure på våra kortbetalningar. Detta är en tjänst som ger dig som kund extra trygghet vid alla betalningar över internet.

Faktura

I samband med din beställning genereras din faktura. Du får 14 dagars kredit och den enda kostnaden som tillkommer är en expeditionskostnad om SEK 29. Fakturan betalas till Klarna AB som är vår samarbetspartner. Fakturan genereras genom Klarnas system "Fakturera mig" som är utvecklat för att passa internethandel. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt gällande regler. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registstrerad adress, vid köp över SEK 2000 görs sedvanlig kreditprövning

Återbetalningar

Eventuella återbetalningar (varan slut i lager, öppet köp eller reklamation) sker genom insättning på ditt bankkonto. Återbetalning sker normalt inom 10 dagar.

Leverans och frakt

Vi skickar alltid ditt paket fraktfritt med Schenker. För Posten tillkommer 19 kr.

Normalt packar och skickar vi alltid dina varor omgående. Om du lägger din beställning innan klockan 14.00 så skickas varorna samma dag.

Normalt skickas dina paket så här:

  • Sverige: Schenker Ombud alt Posten Postpaket
  • Danmark: Posten
  • Finland: Posten
  • Ej uthämtade paket debiteras med SEK 250;-

Byte och retur

Villkor för byte och ångrat köp

Om du vill byta varan till en annan storlek eller om du ångrar ditt köp är det alltid lätt att returnera varan till oss. Du har alltid öppet köp i 14 dagar.

  • Packa varan i originalförpackningen och emballera den ordentligt med papper eller plast. Sätt inte tejp eller fraktsedel direkt på paketet! Om du vill byta storlek så skicka ett mejl till order@skoplejset.se och uppge artikelnr och önskad storlek. Vi lägger då unden varan till dig så länge.
  • I ditt paket lägger vi alltid med en retursedel och en returfraktsedel. Fyll i vår retursedel och lägg i paketet. Fäst sedan returfraktsedeln utanpå paketet och lämna in paketet på närmaste Schenker Privpak utlämningsställe (t ex där du hämtade ut ditt paket).

Väljer du att använda vår returfraktsedel debiterar vi dig 55 kronor i fraktkostnad. Om du vill byta en vara betalar du returfrakten till oss och vi står för frakten till dig.

Vi har några villkor för att acceptera returvaror:

  • Varan måste vara i nyskick. Om skorna är förstörda (ej nyskick) får du inte pengarna tillbaka.
  • Varan ska vara i sin originalförpackning. Om originalförpackningen är förstörd eller inte medföljer så accepterar vi inte returen.
  • Om du valt faktura som betalsätt så återbetalas inte expeditionsavgift samt eventuell fraktavgift. Du kan själv justera beloppet på fakturan vid inbetalningen.

Så snart paketet kommer till oss så görs returen och vi gör din återbetalning inom 14 dagar.

Ej uthämtade paket debiteras med SEK 250;-

Ladda ner retursedeln som en pdf-fil >>

Sortiment

Finns alla varor på lager?

De varor som finns att köpa på Skoplejset.se har vi alltid i lager och vi skickar de alltid omgående. Vi har över 1000 modeller i lager.

Är alla era varor original?

Vi är officiell återförsäljare för samtliga varumärken på sajten och våra leverantörer är certifierade, vilket garanterar dig originalvaror i paketet.

Skoplejset

Öppettider

Vår kundtjänst har öppet:

  • Vardag 10-18
  • Lördag 10-15

För snabbare service föredrar vi att du kontaktar oss via mejl: order@skoplejset.se

Det går även bra att ringa oss på telefon 0491-83650. I vissa perioder har vi hög belastning och har då inte möjlighet att svara.

Var ligger butiken

Vår butik ligger på Västra Torggatan 2, mitt i Oskarshamn. Läs mer här.

Konsumentköplagen

Självklart följer vi på Skoplejset konsumentköplagen!

När du handlar över internet har du alltid 14 dagars så kallad ångerrätt inom Sverige. Enligt lag måste näringsidkaren betala tillbaka dina pengar snarast och senast inom 30 dagar. Den så kallade ångerfristen börjar räknas från den dagen du har tagit emot varan.

Du får själv betala kostnaderna för retur när du skickar tillbaka varan. Näringsidkaren ska dock alltid betala returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Näringsidkaren skall leverera dina varor inom 30 dagar från den dag du gjorde din beställning. Om näringsidkaren inte levererar din vara inom denna tid, har du rätt att häva köpet.

Om varan du har köpt är felaktig har du rätt att reklamera varan.

Mer information kring konsumentköplagen hittar du på konsumentverkets hemsida.

Vi följer allmäna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.